Section: First Section/NATIONAL
Date: Wednesday 13 February 2019

Volume: - No: -
Col.Inch: 22.27 Ad Value: 27,169.40

Headline: Thaksin’s TV channel gagged

Bangkok Post

Page: 3(Right)

Bangkok Post PRValue (XS): 81,508.20
Circulation: 70,000

Ad Rate: 1,220

Clip: Black/White

‘ iQNews

Thaksin’s TV channel gagged

KOMSON TORTERMVASANA

Voice TV announced yesterday it will
seek an Administrative Court injunc-
tion against a 15-day National Broad-
casting and Telecommunications Com-
mission (NBTC) suspension order and
have threatened to sue the broadcast-
ing watchdog for over 100 million baht
in compensation.

Saying that the broadcaster had aired
content causing confusion and incit-
ing divisions, the NBTC board yester-
day suspended the operating licence
of Voice TV, a digital TV station that
belongs to the Shinawatra family, for
15 days, effective from today, said Lt
Gen Perapong Manakit, a member of
the NBTC subcommittee governing TV
content and programming.

www.ignewsclip.com

The NBTCsaid ithad acted on 34 rule
breaches committed by the TV station
since 2015 and had issued several warn-
ings and suspensions during that time.

Cited in this latest order was prohib-
ited content broadcast in its Tonight
Thailand show on Dec 16, last year,
and its Breaking News programme on
Jan 21, 28, 29 and Feb 4, Lt Gen Pera-
pong said, adding that the suspension
was intended to allow Voice TV time to
improve its content.

If it still continues to broadcast pro-
hibited content once it returns to air,
the NBTC will consider tougher action
againstit, according to Lt Gen Perapong,.

He said the suspension was in
response to repeated offences and
insisted that the NBTC had acted law-
fully without any political interference.

News ID: C-190213001029 (13 Feb 19/05:54)

InfoQuest Limited | 888/178 Ploenchit Rd., 17 ™ FL. Mahatun Plaza Bldg., Lumpini, Patumwan, Bangkok 10330
Q 02-253-5000, 02-651-4700

#= 02-253-5001, 02-651-4701

He said the administrative order
was issued under sections 16, 37, and
64 of the Broadcasting Act. Voice TV
technically has 30 days to file an appeal
with the Central Administrative Court
against the suspension order.

Voice TV chief executive officer
Makin Petplai said yesterday the TV sta-
tion will lodge a case with the Central
Administrative Court to seek a tempo-
rary injunction against the order and it
is prepared to sue the NBTC for more
than 100 million baht in damages.

“Voice TV has been treated unfairly
several times and it is now time to
defend ourselves via legal channels so
the NBTC will subsequently exercise its
power in line with the rule of law and
respect for the freedom of the media’,
Mr Makin said.

Page: 1/1

help@ignewsclip.com



